Vannak olyanok, akik ragyogó szemmel, kirobbanó energiával pattannak ki az ágyból, másnak kész kínszenvedés reggel felkelni kora reggel. Őszintén szólva én ez utóbbi kategóriába tartozom – nem szeretek korán kelni – , és bevallom irigylem az ellenpólusba tartozókat. Viszont a világ alapvetően úgy lett összerakva, hogy a korán kelők ritmusának kedvezzen, így nincs apelláta. Nekünk “mormotáknak” – ha nem bánod a következőkben hívjuk így: mormota – is fontos, hogy a nap többi szakaszában is megfelelő – sőt kiemelkedő teljesítményt – nyújtsunk. Ehhez a megfelelő reggeli szokás rendszer kialakítása segítség lehet.

Az egyik legjobb módja annak, hogy jól induljon a napod az, ha kialakítasz olyan szokásokat, amik feltöltenek energiával, és segítenek abban, hogy elindítsd magad.

Íme 7 reggeli szokás, ha te sem vagy kibékülve a kakassal

1. Meditálj!

A meditáció általában is javasolt reggeli szokás. Mégpedig egy kifejezetten élvezetes szokás lehet a mormota típusú embereknek. Biztosíthatlak róla, nekem bevált. A meditáció kedvéért bármikor felkelek és el is felejtem a szundi gomb böködését. Meditáció alatt még kicsit maradhat a lelkem az éjszaka kellemes meleg nyugalmában, és közben szépen lassan fel tudom ébreszteni testem-lelkem.

A reggeli meditációs gyakorlat további előnye, hogy hosszú távon javíthatja a mentális egészséget, emeli a boldogság és a tudatos jelenlét állapotát. Javíthatja a kapcsolatteremtő képességünket, a társasági életünket, termelékenységünket és önkontrollunkat is. Ellenjavallat nincs.

2. Igyál egy bögre teát!

Akárcsak a meditáció, a tea lassú kortyolása is egy jó módszer arra, hogy a tested a saját tempójában tudjon felébredni, és bemelegedjen a napi kihívásaidba. Ha koffein tartalmú teát iszol, akkor még a kávét is kiválthatod vele. Nem leszel annyira izgatott, mint a kávétól, de mégis energetizál. A koffeinmentes tea viszont ellazít, megnyugtat. Lassú, de erős útravalót ad a napodhoz.

3. Feküdj le időben!

Szerintem ez a jó tanács már a füleden jön ki, de nem baj – ide tartozik és elengedhetetlen. Ha jól akarod érezni magad reggel, törekedj arra, hogy az éjszakád minél hosszabb legyen. Kapcsold le a kijelzőidet – mobil, tévé, laptop – legalább fél órával lefekvés előtt. Tudományosan bizonyított tény, hogy a képernyők kék fénye befolyásolhatja a cirkadián ritmusunkat, és a melatonin termelésünket.

Tehát, nincs görgetés, sms, hírolvasás vagy TV lefekvés előtt. A jó alvás elengedhetetlen ahhoz, hogy jó reggelünk legyen, és a képernyőidő elkerülhetetlenül rontja az alvás minőségét.

4. Igyál!

Néha a reggeli mogorvaság és ködös hangulat a kiszáradás miatt van, hiszen egész éjszaka nem ittál. Amint felébredsz, szokás szerint igyál meg legalább három deciliter vizet. Ezt úgy tudod megkönnyíteni, hogy még este bekészíted az ágyad mellé a teli poharat, így még fel sem kell kelned hozzá. Hidd el, jobb lesz a kedved tőle.

5. Írj naplót!

Az írás sokak által bevált reggeli gyakorlat. Nekünk, akik rosszkedvűen vagy az ágy rossz oldalán ébredünk, ez különösen jó módja lehet a nap megkezdésének. A naplóírás időt ad a gondolkodásra, a hálára, és minden negatív gondolat és érzés elengedésére. Ez segíthet megrázni magad és letenni a reggeli mogorva arcod és lehet, hogy a naplóírás kedvéért meg is szeretsz korán kelni.

6. Engedd be a napfényt!

Még akkor is, ha ez így elég rosszul hangzik reggelenként, a korai napsütés nagyszerű módja a test és az agy természetes aktiválásának. A fény jelet ad testünknek, hogy ideje elkezdeni a napot és lélekben is felébredni. A reggeli első ablaknyitás tökéletes módszer lehet erre, akárcsak villany felkapcsolása, vagy akár egy kávé a teraszon, esetleg egy reggeli séta.

Használd ki a fény erejét!

7. Légy következetes!

Az emberek egyik leggyakoribb hibája az, hogy rendszertelenül fekszenek és rendszertelenül kelnek fel. A testnek szüksége van a ciklusokra és szokásokra. Ha megzavarjuk ezeket a szokásokat, megnehezítjük a test teljes felébredését. Ha következetesen jól akarod érezni magad amikor felébredsz, érdemes ugyanabban az időben lefeküdnöd, és ugyanakkor felkelned minden nap. Ez nagy segítség lesz a jövőben ahhoz, hogy megszokd és megszeress korán kelni.

Mit viszel el ebből?

A fenti tippek első olvasatra túl egyszerűnek tűnhetnek, viszont nagyon sok ember mégsem él velük. Próbáld ki őket, és próbálj ki minden olyan saját ötletet, amelyről úgy gondolod, hogy lendületet adhatnak! Rázd le magadról a reggeli álmos hangulatot! Ha szükséged van a napi ritmusod rendberakására, keress bátran! Nem vagy egyedül!

Ki vagyok én?

Üdv, a nevem Tolvaj Sándor. A coaching és az önismeret által keresem annak a módját, hogyan élhetjük meg belső erőnket, kreativitásunkat, szabadságunkat. Misszióm, hogy az eddig megszerzett tapasztalataimmal segítek a hozzám hasonló fejlődni vágyóknak.