Nemrégiben hallgattam egy interjút Rakonczay Gáborral, aki óceáni átkeléseivel és más különleges kalandjával nyűgözi le mindazt aki figyeli az ő pályafutását. Ebben az interjúban hangzott el az alábbi gondolat:

“A világ soha nem volt ilyen gyors és ingergazdag, mint a mai nap. És a világ soha nem lesz ilyen lassú és ingerszegény, mint a mai nap.”

…és ez mennyire igaz.

Olyan világban élünk, ahol különösen érdemes lenne odafigyelnünk a pillanatra, és saját magunk mentális épségére – mert ahogy a közhely tartja: a folyó sem ugyanaz, ha kétszer ugyanott belelépünk, ugyanúgy a megélt pillanat is elszáll ha nem figyelünk oda rá. Mégsem tudjuk azt megfelelően értékelni.

Vagy bánkódunk a múlt miatt, vagy rettegünk a jövőtől. Nagyon sokszor a – jelenben történő – pillanatban is szorongunk amiatt, ami volt, vagy éppen ami vár ránk a jövőben.

  • Hogyan lehetünk mégis JÓL?
  • Hogyan élhetnénk meg a MOST-ot?
  • Szerinted a képen ki van JELEN?

Minden pillanat a mostban játszódik. A múlt már nincs, a jövő pedig még nem létezik. Ez az amit sem az iskolában, sem a mainstream médiában nem tanítanak meg nekünk. Hogyan is kell ezt csinálni? Honnan tanuljuk ezt meg? Mondhatnám, hogy gyakorlással, gyakorlással, gyakorlással – de ez sem annyira egyszerű. Ilyenkor jöhet képbe az önismereti tanácsadó, tréner, coach, terapeuta, vagy adott esetben egy segítő csoport, akik által ráláthatsz a saját helyzetedre, a saját működésedre. Arra, hogy miért érzed magad legtöbbször igen szarul…

Tudom, nem könnyű erre rávenned magad. Segítséget kérni nem könnyű. Beismerni, hogy segítségre van szükség, na azt pedig kifejezetten nehéz. Érdemes azonban átgondolni, mert ebben az őrült világban mindenkinek szüksége van egy támaszra. Szükség van egy erős kézre akibe belekapaszkodhatsz, amikor nehéz.

Addig is amíg keresed a MOST-ot, összegyűjtöttem címszavakban 10 + 1 olyan tulajdonságot, ami jelen van az ember életében, amikor mentálisan JÓL van. Íme:

  1. Amikor kényelmetlen egy helyzet, változtat.
  2. A megoldásra fókuszál, nem a problémára.
  3. Alkalmazza saját magán is azt, amit másoknak javasol.
  4. Beosztja a saját energiáját.
  5. Ismeri és kifejezi a saját határait.
  6. Ápolja a kapcsolatait.
  7. Vizsgálja a saját működését, önfejlesztő gyakorlatokat végez.
  8. Felismeri a nála nagyobb a problémát és segítséget kér.
  9. Ismeri önmagát, és tudja hogyan kezelje az érzéseit.
  10. Beismeri és jelzi, ha valami nincs rendben számára.

+1 A fentieket gyakorolja, gyakorolja, gyakorolja…

Kíváncsi vagyok, a te életedben ebből mennyi van jelen. Beszélgessünk róla!

Fejléckép: S. Hermann & F. Richter képe a Pixabay -en.

Tolvaj Sándor

Ki vagyok én?

Üdv, a nevem Tolvaj Sándor. A coaching és az önismeret által keresem annak a módját, hogyan élhetjük meg belső erőnket, kreativitásunkat, szabadságunkat. Misszióm, hogy az eddig megszerzett tapasztalataimmal segítek a hozzám hasonló fejlődni vágyóknak.