A szakértelmedet nemcsak akkor kell megmutatni, amikor gáz van!

Téged hogy érint ez a mondat?

Employee branding

azaz munkavállalói énmárka építés


Az elmúlt időszak nagy változásokat hozott munkafronton. Magyarországon is nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégek a munkáltatói márka (employer branding) kialakításába, mint azelőtt. Igaz, még a mai napig gyerekcipőben jár, de alakul – és egyre hangsúlyosabb. Megváltozott a piac. Patt helyzet van. Egyre kevesebb a minőségi munkaerő, aki alkalmazottként el akar helyezkedni, a cégek pedig új stratégiát dolgoznak ki.

énmárka

Mit takar az employer branding?

A munkáltatói márkaépítés (angolul employer branding) az a folyamat, ahol az értékek tudatosítása, kommunikációba ültetése és működtetése, a hiányzó, de szükséges értékek kialakítása, valamint a hiányos értékek fejlesztése történik.

Annak érdekében, hogy a munkáltató (a cég) megfelelő minőségű munkaerőhöz jusson, a munkaerő-piacon vonzó képet kell kialakítania magáról. Ez a kép a munkáltatói márka (angolul employer brand), amely nem más, mint a vállalat közös értékeinek tudatos működése a vállalat külső, belső kommunikációjában. Forrás: Wikipedia

Röviden tehát mutassuk meg a leendő kollégának, hogy mi vagyunk a legjobbak munkaadóként is, nálunk igazán érdemes dolgozni.

Na de nem volt ez mindig így. És nem is lesz ez mindig így.

A jelenlegi helyzetben még nyeregben érezheted magad, tudatosan alakított énmárka nélkül is elboldogulhatsz – amennyiben kiváló szakember vagy – viszont sajnos ez nem ilyen egyszerű. Damoklész kardja bármikor lezuhanhat egy újabb veszélyhelyzettel vagy egy kialakulóban lévő válsághelyzettel. Sajnos ilyenkor még a legkonstruktívabb, legjóindulatúbb vezetőknek is néha meg kell hozniuk kellemetlen döntéseket. Ami bizony téged – munkavállalót, igen erősen érinthet.

A vállalkozói szférában természetes az önpromótálás, a márkaépítés, a marketing, a termék, szolgáltatás, adott esetben önmagunk megmutatása.

Amikor körülnézek a neten és felmerül az énmárka fogalma, szinte kizárólag a vállalkozók a célközönség. A vállalkozóknak brandet kell építeni, a vállalkozóknak kommunikálni kell! A brand építő cégek hirdetései többnyire a vállalkozókat célozzák.

Hiszen a vállalkozások márkaépítés nélkül nem lennének életképesek.

A vállalkozások motorja a marketing – a márkaépítés.

… viszont …

  • Mi van azokkal a szakemberekkel, akik nem akarnak vállalkozni?
  • Mi van akkor, ha nem akarsz másoktól függeni, viszont neked a szakmád az első és legfontosabb munkafronton?
  • Mi van, ha nyugalomra vágysz és nem akarsz ügyfeleket hajkurászni?
  • Mi van akkor, ha te egy jó szakember vagy, aki szeretné magát és a családját biztonságban tudni?
  • Mi volna, ha munkahely váltás felmerülésekor nem kellene házalnod az önéletrajzoddal?
  • Mi van, ha beütött a krach és munka nélkül maradtál?
  • Szerinted ez tényleg csak a vállalkozóknak szükséges?

Ha te munkavállalóként vagy jelen a piacon, különösen arra biztatlak ezen a ponton, hogy kezdj el a saját szakmai megjelenéseden – énmárkádon dolgozni!

Ebben szeretnék neked segíteni.

Szerintem az énmárka építés nem csupán a vállalkozók kiváltsága lehet. Jó szakemberként is építhetsz – sőt a mai bizonytalan világtempóban ajánlott is építeni egy munkavállalói énmárkát. Egy jól kialakított employee branddel kapkodni fognak utánad a munkáltatók. Ha megmutatod a szaktudásod, nem kell majd kopogtatnod ha esetleg váltani akarsz.

Milyen előnyt jelent a munkavállalói énmárka?

  • Cégen belül és cégen kívül is nő a munkavállalói értéked
  • Bebiztosíthatod szakértői szereped a pályán
  • Munkahely váltás előtt és közben nagy segítség
  • A munkaadók megtalálnak, ha éppen pont a te tudásoddal keresnek munkatársat
  • Látható leszel és azonnal tudni fogják, hogy ki vagy
  • Könnyebben találsz állást

Röviden tehát, ha kitartóan építkezel, kis idő elteltével te válogathatsz a jobbnál jobb ajánlatok közül.

Milyen feladataink lesznek a megjelenés tervezés során?

  • Erősségeid feltárása
  • Kompetenciáid feltérképezése
  • Céljaid meghatározása
  • Kommunikációs stílusod megtalálása
  • Közösségi csatornáid átnézése, kialakítása (LinkedIn, Facebook)
  • Önéletrajzod, portfóliód felépítése, rendberakása
  • Állásportálokon való jelenlét kialakítása
  • Szakértői blog elindítása
énmárka tervezés feladatok

Hogyan kezdhetünk el dolgozni?

Az üzeneted beérkezését követően felveszem veled a kapcsolatot, és egyeztetünk időpontot egy konzultációra ahol átbeszéljük mire van szükséged.

Az első alkalommal tisztázzuk a részleteket, együttműködésünk kereteit, majd ezt írásba fektetve egy szerződés formájában el fogom számodra küldeni. Arról, hogy hogyan dolgozom, előre tájékozódhatsz kattintás után ezen az oldalon.

Kezdd el most, hogy soha ne legyen holt idő!
Válaszd ki, mivel induljunk!

Karrier coaching
Önéletrajz írás

Készen vagy átrajzolni a jövőd?

Egyeztessünk egy időpontot!